Nedetid på fredag 27.desember
Vi beklager på det sterkeste den driftsstansen som rammet våre systemer fredag den 27. desember. Dette førte til at nettbutikkene våre, ordreskjermene på kjøkken og back office-funksjonaliteten for kassesystemet var utilgjengelige i omtrent et døgn.
Vi er klar over at selv om Susofts aPos-kasse fungerte i offline-modus, var det mange av dere som opplevde problemer og utfordringer. Dette kunne for eksempel være knyttet til manglende mulighet for takeaway-bestillinger, problemer med varetelling og økt press på deres bemanning. Vi beklager de ulempene dette medførte for deres drift, og vi forstår at dette var frustrerende.
Vi arbeider kontinuerlig for å sikre stabil drift og levere en best mulig brukeropplevelse for dere som våre kunder. Denne gangen oppsto det en uforutsett hendelse med en av våre servere, som dessverre førte til stansen. Våre teknikere jobbet på spreng for å identifisere og løse problemet, og vi fikk systemene tilbake i stabil drift tidlig lørdag morgen den 28. desember.
I henhold til lisensavtalen vår er vi forpliktet til å opprettholde en oppetid på 99% over en 12-månedersperiode. Selv med denne stansen kan vi bekrefte at vi oppfyller dette kravet. Likevel tar vi denne hendelsen svært alvorlig og er opptatt av å lære av den. Vi jobber aktivt med å forbedre både infrastrukturen vår og våre overvåkingsrutiner for å øke stabiliteten og minimere risikoen for lignende hendelser i fremtiden. Dette omfatter blant annet å styrke våre beredskapsplaner og kontinuerlig overvåke systemene våre.
Vi beklager igjen de problemene driftsstansen medførte. Skulle dere ha ytterligere spørsmål eller behov for assistanse, er dere hjertelig velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice. Vi er her for å hjelpe dere.
Med vennlig hilsen,
Teamet i Susoft